I Ընդհանուր դրույթներ
Սույն կարգով կարգավորվում է դպրոցահասակ երեխայի (սովորողի)
հանրակրթական ուսումնական հաստատություն (այսուհետ`դպրոց) ընդունելության,
տեղափոխման և ազատման հետ կապված ծնողի (նրա օրինական ներկայացուցչի)
և դպրոցի միջև ծագող իրավահարաբերությունները:
II Սովորողի ընդունելությունը, տեղափոխումը
1. Սովորողների ընդունելությունը դպրոց իրականացվում է տնօրենի
հրամանով`երեխայի (սովորողի) ծնողի (նրա օրինական ներկայացուցչի) և
դպրոցի միջև կնքված պայմանագրի հիման վրա:
2. Դպրոցի առաջին դասարան ընդունվում են այն երեխաները, որոնց վեց
տարին լրացել կամ լրանում է տվյալ օրացուցային տարվա դեկտեմբերի 31-ը
ներառյալ: Ավելի փոքր տարիքի երեխաների ընդունելությունը դպրոց
արգելվում է: Ընդունելությունը դպրոցում, որպես կանոն, կազմակերպվում է
երկու փուլով` տվյալ տարվա հունիսի 1-ից, մինչև 30-ը և օգոստոսի 1-ից,
մինչև օգոստոսի 31-ը ներառյալ:
3. Հատուկ դպրոցի 1-ին դասարան ընդունվում են տվյալ օրացուցային տարում
վեց տարին լրացած և ավելի բարձր տարիքի ( մինչև 12տարեկան) դպրոց
չհաճախած երեխաները: /ուժը կորցրած է ճանաչվել /
4. Մինչև 16 տարին լրանալը երեխայի հիմնական կրթություն ստանալու
իրավունքը չապահովելու (կամ դպրոց չընդգրկելու) համար պատասխանատու
է ծնողը` օրենքով սահմանված կարգով:
5. Սահմանված ժամկետից ուշ երեխան դպրոց ընդունվում է.
1) մինչև 2 տարի ուշացման դեպքում` առաջին դասարան ընդհանուր
հիմունքներով,
2) 2 տարուց ավելի ուշացման դեպքում (մինչև 13տարին լրանալը)` իր
տարիքային խմբին համապատասխան դասարան, կամ ծնողի
առաջարկությամբ` մեկ կամ երկու դասարան ցածր:
6. Սույն կարգի 5-րդ կետի 2-րդ ենթակետի պահանջի ապահովման
նպատակով, տնօրենի հրամանով ստեղծվում է առարկայական
մասնագետների խումբ (այսուհետ` մասնագիտական խումբ):
Հիմք ընդունելով մասնագիտական խմբի կարծիքը և առաջարկությունները
սովորողի փաստացի առարկայական գիտելիքների մասին, տնօրենը
հաստատում է ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաներից
անհատական ուսուցման ծրագրերը և լրացուցիչ դասընթացների
ժամանակացույցը:
7. 13-ից մինչև 16 տարեկան դպրոց չհաճախած երեխան ընդունվում է իր
տարիքային խմբից մեկ կամ երկու դասարան ցածր:
Երեխայի փաստացի առարկայական գիտելիքների և դասարանի
համապատասխանության որոշման նպատակով տնօրենի հրամանով
ստեղծվում է մասնագիտական խումբ:
Հիմք ընդունելով մասնագիտական խմբի կարծիքը և առաջարկությունները`
սովորողի փաստացի առարկայական գիտելիքների մասին, տնօրենը
ընդունում է երեխային համապատասխան դասարան, հաստատում
ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաներից անհատական
ուսուցման ծրագրերը և դասընթացների ժամանակացույցը:
8. 16 տարեկանից բարձր տարիքի դպրոց չհաճախած երեխաները
հանրակրթական ծրագրերը կարող են յուրացնել ինքնակրթությամբ և
էքստեռն կարգով ստանալ հիմնական կրթության վկայական (կամ
միջնակարգ կրթության ատեստատ):
9. Պետական դպրոցի տնօրենը պարտավոր է տվյալ վարչական տարածքում
բնակվող երեխաներին (սովորողներին), ծնողի կողմից դիմում
ներկայացնելու դեպքում, ընդունել դպրոց` ապահովելով օրենսդրությամբ
սահմանված նորմերին համապատասխան պայմաններ:
10. Դպրոց ընդունելության ժամանակ սովորողի գիտելիքների ստուգում չի
թույլատրվում, բացառությամբ 22-րդ կետի 1-ին ենթակետով սահմանված
դեպքերի:
11. Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխայի
(սովորողի) ընդունելությունը դպրոց կատարվում է ընդհանուր հիմունքներով,
իսկ հատուկ դպրոց` համաձայն ոլորտը կարգավորող օրենսդրության:
12. Ազգային փոքրամասնությանը պատկանող քաղաքացու երեխաների
ընդունելությունը դպրոց կատարվում է երեխայի ազգային (մայրենի) լեզվով
ուսուցմամբ կամ այդ լեզվի դասընթաց ունեցող դպրոցում /դասարանում/, իսկ
դրա բացակայության դեպքում` ուսուցման լեզվի ընտրությունը կատարում են
երեխաների (սովորողների) ծնողները:
13. Օտարերկրյա քաղաքացիների, Հայաստանի Հանրապետության
քաղաքացիություն չունեցող, երկքաղաքացի անձանց, ինչպես նաև այն
դեպքում, երբ ծնողներից մեկը Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացի
է, իսկ մյուսը`օտարերկրացի, երեխաների ուսուցման լեզվի ընտրությունը
կատարում են երեխաների ծնողները (նրանց օրինական ներկայացուցիչը)
անկախ ազգային պատկանելությունից:
14. Երեխային (սովորողին) դպրոց ընդունելու համար ծնողը դպրոց է
ներկայացնում .
1) դիմում, իսկ առաջին դասարան ընդունվելիս նաև բնակչության պետական
ռեգիստրում հաշվառված լինելու մասին տեղեկանք,
2) 2 լուսանկար 3x4 չափսի ,
3) առաջին դասարան ընդունվելիս ներկայացվում է ծննդյան վկայականի
բնօրինակը և պատճենը: Տնօրենի <<իսկականի հետ ճիշտ է>> մակագրու-
թյամբ պատճենը պահվում է սովորողի անձնական գործում,
4) դպրոցից դպրոց սովորողի տեղափոխման թերթիկը (բացառությամբ
հիմնական դպրոցից առանձին գործող ավագ դպրոց ընդունվելիս,
5) սովորողի անձնական գործը (առաջինից բարձր դասարաններ
ընդունվելիս),
6) տեղեկանք ընթացիք գնահատականների մասին ,
7) վկայագիր` <<կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքի
վերաբերյալ>> տրված տարածքային կառավարման պետական մարմնի
կողմից, կրթության առանձնահատուկ պայմաների կարիք ունեցող
երեխաներին հատուկ դպրոց ընդունելու համար և անհատական
ուսումնական պլանը (ԱՈՒՊ),
8) տեղեկանք`<<Կյանքի դժվարին իրավիճակում գտնվող երեխաների
տեղեկատվական համակարգում>> հաշվառված լինելու վերաբերյալ`
հակասոցիալական վարք ցուցաբերած երեխաներին հատուկ դպրոց
ընդունելու համար:
15. Հակասոցիալական վարք դրսևորած երեխաների ընդունելությունը
հատուկ դպրոց կատարվում է ամբողջ տարվա ընթացքում:
16. Երեխաների (սովորողների) ընդունելությունը մասնագիտացված դպրոց
կատարվում է գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների ստուգման
արդյունքների հիման վրա` դպրոցի կողմից սահմանված կարգով և
ժամկետներում: /ուժը կորցրած է ճանաչվել /
17. Հիմնական կրթության վկայական ստացած բոլոր աշակերտներն իրավունք
ունեն ուսումը շարունակելու նույն կամ ավագ դպրոցի 10-րդ դասարանում:
/ուժը կորցրած է ճանաչվել /
18. Ավագ դպրոց ընդունվելիս սովորողի ծնողը ներկայացնում է հիմնական
կրթության վկայականի բնօրինակը և սույն կարգի 14-րդ կետով պահանջվող
փաստաթղթերը, բացառությամբ <<Անձնական գործ>> գրքույկի:
19. Հայաստանի Հանրապետության միևնույն մարզի (համայնքի) ներսում կամ
մի մարզի դպրոցից այլ մարզի դպրոց սովորողի ընդունելությունը
կատարվում է ծնողի (նրա օրինական ներկայացուցչի) դիմումի համաձայն:
/ուժը կորցրած է ճանաչվել /
20. Սովորողի (այդ թվում ոչ պետական դպրոցի) ընդունելությունը կամ
տեղափոխումը նոր դպրոց ենթակա է պարտադիր հաշվառման` մեկ ամսվա
ընթացքում: Հաշվառման ներկայացման պատասխանատուն ընդունող
դպրոցի տնօրենն է:
Լիազոր մարմնի աշխատակազմի կրթության ստորաբաժանման
աշխատակիցը իրականացնում է սովորողի հաշվառումը հատուկ մատյանում և
լրացնում է տեղափոխման թերթիկը: Հաշվառված թերթիկը պահպանվում է
ընդունող դպրոցում:
21. Հատուկ դպրոցից հանրակրթական դպրոց աշակերտի ընդունելությունը
կատարվում է ծնողի (նրա օրինական ներկայացուցչի) դիմումի համաձայն:
Դասարանի համապատասխանությունը որոշվում է ըստ ուսումնական
ծրագրերի համարժեքության: /ուժը կորցրած է ճանաչվել /
22. Այլ երկրներից Հայաստանի Հանրապետություն վերադարձած սովորողի
ընդունելությունը դպրոց կատարվում է.
1) կրթության վերաբերյալ համապատասխան փաստաթղթերի բացակայության
դեպքում `
ա. միջնակարգ կրթության 1-ին, 2-րդ և 3-րդ աստիճաններում հետագա
ուսումնառության դասարանը չի կարող լինել ավելի բարձր, քան սովորողի
տարիքային խմբին համապատասխան դասարանը և որոշվում է տնօրենի
հրամանով ստեղծված մասնագիտական խմբի գրավոր առաջարկությամբ`
գիտելիքների համարժեքության արդյունքների հիման վրա:
բ. Հիմնական կրթության վկայական չներկայացնելու դեպքում միջնակարգ
կրթության 3-րդ աստիճանում ուսումնառությունը չի կարող շարունակվել:
գ. Սույն կետի 1-ին ենթակետում նշված ընթացակարգը տարածվում է նաև
ապրիլի 30-ից մինչև ուսումնական պարապմունքների ավարտը
վերադարձած սովորողների նկատմամբ, որոնք մասնակցում են
ուսումնական պարապմունքներին և ուսումնական պարապունքների
ավարտից հետո հանձնում են գրավոր քննություններ` մանկավարժական
խորհրդի կողմից որոշված առնվազն 5 առարկաներից:
Քննությունների արդյունքների հիման վրա որոշվում է սովորողի
հետագա ուսումնառության դասարանը:
2) Համապատասխան փաստաթղթերի առկայության դեպքում տասնմեկամյա
ծրագրով ուսուցումը ընդհատած սովորողը ուսումը շարունակում է մեկ
դասարան բարձր, բացառությամբ 9-րդ դասարան փոխադրվածի, իսկ
տասներկուամյա ծրագրով ուսուցումը ընդհատած սովորողը`
համապատասխան դասարանում:
ա. Տասնմեկամյա ծրագրով ուսումնառության և հիմնական կրթության
վկայականի դեպքում, միջնակարգ կրթության 3-րդ աստիճանում հետագա
ուսումնառության դասարանը որոշվում է սույն կետի 1-ին ենթակետի «ա»
պարբերությամբ սահմանված ընթացակարգով:
բ. Հայաստանի Հանրապետությունում ուսումնառությունն ընդհատած և
Հայաստանի Հանրապետությունից արտերկիր տեղափոխված և վերադարձած
սովորողը Հայաստանի Հանրապետությունում ուսուցումը շարունակում է իր
տարիքային խմբին համապատասխան դասարանում` ներկայացնելով սույն
կարգի 14-րդ կետով պահանջվող փաստաթղերը` բացառությամբ սույն կարգի
14-րդ կետի 4-րդ ենթակետի:
23. 1-ին և 2-րդ դասարանները այլ երկրներում ռուսերենով /կամ այլ օտար
լեզվով/ ուսուցմամբ դպրոցներում /դասարանում/ սովորած Հայաստանի
Հանրապետության քաղաքացիների երեխաները Հայաստանի
Հանրապետություն վերադառնալիս ուսումը շարունակում են հայերենով
ուսուցմամբ համապատասխան դասարանում:
24. Ուսումնառության ընթացքում առնվազն 5 տարի անընդմեջ այլ երկրներում
ռուսերենով /կամ այլ օտար լեզվով/ ուսուցմամբ դպրոցներում /դասարանում/
սովորած Հայաստանի Հանրապետության քաղաքաքացիների երեխաները
Հայաստանի Հանրապետություն վերադառնալիս կարող են ուսումը
շարունակել ռուսերենով /կամ այլ օտար լեզվով/ ուսուցմամբ
համապատասխան դասարաններում:
25. Մնացած դեպքերում այլ երկրներում ռուսերենով /կամ այլ օտար լեզվով/
ուսուցմամբ դպրոցներում /դասարանում/ սովորած Հայաստանի
Հանրապետություն քաղաքացիների երեխաները ուսումնական տարվա
առաջին կիսամյակում Հայաստանի Հանրապետություն վերադառնալիս կարող
են մինչև ուսումնական տարվա ավարտը, իսկ երկրորդ կիսամյակում` մինչև
հաջորդ ուսումնական տարվա ավարտը սովորել ռուսերենով /կամ այլ օտար
լեզվով/ ուսուցմամբ դասարանում` այդ ընթացքում հայերենի իմացությունը
ապահովելու և սահմանված ժամկետը լրանալուց հետո հայերենով ուսուցմամբ
դասարան տեղափոխվելու պայմանով:
26. Ընդհանուր ծրագրեր իրականացնող դպրոցից հատուկ ծրագրեր
իրականացնող դպրոց կամ հատուկ ծրագրեր իրականացնող դպրոցից ընդհա-
նուր ծրագրեր իրականացնող դպրոց սովորողի ընդունելությունը կատարվում է
համաձայն սույն կարգի 14-րդ կետի, իսկ դասարանի համապատասխանությունը
որոշվում է, ըստ ուսումնական ծրագրերի համարժեքության:
III Սովորողի ազատումը դպրոցից
27. Սովորողի ազատումը դպրոցից կատարվում է.
1) ծնողի դիմումի հիման վրա,
2) դատարանի` օրինական ուժի մեջ մտած դատավճռի հիման վրա,
3) առանց դիմումի դպրոցից հեռացած սովորողը չի փոխադրվում հաջորդ
դասարան և ուսումնական տարվա վերջում հանվում է հաշվառումից:
28. Ոչ պետական, մասնագիտացված դպրոցների կամ այլընտրանքային
ծրագրում ընդգրկված սովորողների ազատումը կամ այլ դպրոց տեղափոխումը
կարող է կատարվել նաև ծնողի և տվյալ դպրոցի միջև կնքված պայմանագրային
դրույթները սովորողի կամ ծնողի կողմից չպահպանելու դեպքում:__